Neznáme ženu, která by neustále neřešila problémy s oblékáním do práce.
Při oblékání je především nutné dbát na firemní zvyklosti a kulturu. „Pochopitelně záleží na tom, v jakém odvětví žena pracuje. V upjatějším prostředí, jako jsou banky a zvláště pak právnické firmy, kde dámy potřebují být brány vážně, je skutečně potřeba nosit konzervativnější outfit, tedy kostýmy v tradičních barvách a vzorech,“ říká Jacky Damwani majitel významného módního salónu. Klasický kostým se řadí k formálnímu dress codu a v jiných odvětvích se hodí hlavně na top meetingy. Stačí mít jeden tmavší a jeden šedý nebo navy, od černé barvy se v poslední době spíše ustupuje. [bomba]
V ostatních sférách se požadavky na dress code již uvolňují, je tam tudíž možné vyměnit kostýmy za sáčko či svetřík, uvolněnější kalhoty a bavlněné šaty a sukně (třeba i midi). Přesto by se oblečení jako džíny v businessu vůbec neměly objevit. Můžete je nahradit barevnými bavlněnými kalhotami, např. v chinos kalhotách s košilí budete vypadat dostatečně profesionálně. Pokud vám skvěle padnou, na léto se nemusíte se bát ani kraťasů ušitých přímo ke kostýmu. „Skvělé jsou také klasické pouzdrové šaty, není nutné omezovat se jen na kostýmy a sukně. Takovéto šaty se hodí i na formálnější příležitosti,“ doporučuje zpestřit šatník profesionální prodavač módních značek.
Výrazné barvy, nevšední střihy a jiné trendy do práce určitě patří, jen je dobré si pamatovat, že vypadají dobře, pouze pokud je kvalitní látka. Měla by být pevnější, aby dobře držela tvar a i vy si v ní budete připadat sebejistější. Dalším plusem je, že se tolik nevytáhne. Také doba přezouvání je dávno za námi. Pokud na tom trváte a nic s tím nehne, pořiďte si do práce jedny kvalitní černé, nebo tělové lodičky, kdy jehlový podpatek lze vyměnit za pohodlnější klínek.
V byznysu, kde si obchodníci musí získat u parterů důvěru, se přílišná extravagance a výrazná „jinakost“ nevyplácí. „Chcete-li působit maximálně profesionálně, vyhněte se viditelnému tetování, piercingu, výraznému laku i přehnanému líčení,“ radí ženám Jacky Damwani, „extravagance je přípustná především v módním odvětví, kde by byla považována za vaši vizitku a vyjádření osobnosti.“ Stejně tak přílišné odhalování nepůsobí profesionálně. Minisukně, hluboké výstřihy a další vyzývavé prvky do byznysu nepatří. Trochu extravagance si lze dopřát ve formě neotřelých doplňků, např. šperků.