Nejnovější průzkum realizovaný agenturou Ipsos pro sexshop Růžový slon potvrdil, že erotické pomůcky a sexy prádlo patří mezi oblíbené vánoční dárky Čechů a Češek. Na letošní Vánoce je plánuje pořídit celkem 31,7 procenta lidí. Častějšími nákupčími jsou přitom s 56procentním podílem muži. Největší zastoupení mezi nakupujícími erotických dárků patřilo lidem ve věkových kategoriích od 27 do 35 let a od 18 do 26 let.
„Co se týče typu pořízených či plánovaných dárků, poměrně suverénně vede sexy prádlo s téměř 60procentním podílem. Ještě častěji než muži jej přitom nakupují ženy a nejvíce kupujících spadá do věkové kategorie 27 až 35 let. Na pomyslné druhé příčce se umístil masážní olej pro erotickou masáž, který volí zhruba 38 procent kupujících. Třetím nejoblíbenějším dárkem je vibrátor s celkovým 35procentním podílem. Čtvrté místo poté patří poutům či jiným BDSM hračkám, přičemž nejsilnější podíl těch, kdo tento typ zboží nakoupili či hodlají nakoupit, je ve věkové kategorii 18 až 26 let,“ popisuje výsledky výzkumu Adam Durčák, který testuje a prodává erotické pomůcky a zabývá se zdravou sexualitou.
Vedou dárky pro partnery a nákup na internetu
Erotické dárky lidé většinou pořizují pro svého partnera či svou partnerku. Zhruba 4 lidé z 10 nakupují tento druh zboží jako společný dar, přičemž více jak dvakrát častěji tak činí ženy, pro které je to zároveň nejčastější určení dárku. Dámy si také ve zhruba čtvrtině případů kupují erotické dárky samy pro sebe. Samo sebe naopak obdarovává jen 6,5 procenta mužů. Nejvyužívanějším prodejním kanálem jsou přitom e-shopy, kde nakoupí 63 procent lidí. Kombinaci online i offline nákupu využije 16 procent lidí, 13 procent pak nakoupí výhradně v kamenných prodejnách. „Rostoucí oblibu nákupu erotického zboží přes internet pozorujeme již několik let. Pro lidi je to velmi pohodlné, především si však cení diskrétnosti, kterou online nákup nabízí,“ dodává Adam Durčák.