Pátek 22. června 2018
svátek má Pavla, zítra Zdeňka

    hpl lockers wholesale shower cubicles compact laminate lockers phenolic resin countertops best lockers manufacturer

    PŘÍZNIVÁ EKONOMIKA

    Nakupujeme a utrácíme! Češi už nejdou jen po slevách. Více je už zajímá také kvalita

    15.11.2017 18:00 / zprávy google+ twitter facebook

    Obchodníci si mnou ruce! Utrácíme stále víc a už nevyhledáváme zboží v akcích a slevách. Maloobchod v České republice se veze na vlně růstu. Češi si navíc stále více peníze půjčují.

    Nákupy obchod. lupa
    Češi mají více peněz a více chuti k nákupům. | Pixabay

    Utrácíme stále víc. Většina lidí si už může dovolit nakupovat více, než potřebuje a spotřebuje. Stále větší počet lidí již neupřednostňuje jen nejlevnější zboží, ale vyhledává kvalitu.

     

    „Češi utratili například za potraviny za poslední rok o 3,7 % více než v předchozím období. Navíc levnější výrobky stále více nahrazujeme produkty s vyšší kvalitou a cenou,“ informoval Tomáš Drtina, Managing Director GfK CZ&SK.

     

    „V nepotravinářských kategoriích zaznamenáváme podobně pozitivní trendy. Pro obchodníky i dodavatele je to bezpochyby dobrá zpráva. Letos poprvé v historii také poklesl podíl zboží prodaného v akci. I přesto tento podíl činí u baleného rychloobrátkového zboží 46 %, což je stále nejvíce v Evropě,“ doplnil Drtina.  

    Nakupujeme více, ale méně často. Důraz se klade na umístění prodejny a velký výběr zboží.
     

    Nejen v Česku, ale v celé východní Evropě stoupá průměrná velikost jednoho nákupu rychloobrátkového zboží. Naopak mírně klesá frekvence nákupů. Privátní značky obchodních řetězců rostou rychleji než značkové zboží.

     

    Role českých potravin je stabilizovaná, větší význam jim přisuzují zákazníci s vyšším vzděláním. To samé platí pro regionální a místní potravinářské výrobky. „Pro nakupující je důležitá poloha prodejny i široký sortiment nabízeného zboží,“ uvádí Svaz obchodu a cestovního ruchu České republiky.

     

    „Dnešní zákazníci jsou informovanější, sofistikovanější, sdílející a v řadě ohledů náročnější. Preferují jednoduchý, bezproblémový a pohodlný nákup,“ vysvětlila Marta Nováková, prezidentka Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR.

     

    Ekonomové očekávají udržitelný růst maloobchodu v Evropě, rychleji pak v její východní části, kde předpokládají také pozitivní vývoj v roce 2018. Nízká inflace a klesající nezaměstnanost se odráží v očekáváních vyššího příjmu, respektive vyšší kupní síly.

    redakce | bleskove.cz

    Komentáře ke článku
    loading...