Pondělí 23. července 2018
svátek má Libor, zítra Kristýna

    hpl lockers wholesale shower cubicles compact laminate lockers phenolic resin countertops best lockers manufacturer

    NOVÝ ZÁKON

    Ministerstvo chce srovnat pravidla pro taxislužby

    03.10.2017 00:20 / zprávy google+ twitter facebook

    Ministerstvo dopravy připravuje návrh změny zákona, která by umožnila postavit na roveň mobilní aplikaci a klasický taxametr. Na přípravě nové legislativy ministerští úředníci pracují se zástupci provozovatelů alternativních a klasických taxislužeb.

    Taxi lupa
    Ministerstvo dopravy chce napravit pravidla pro taxislužby! | Archiv

    Jak uvedl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold, vozy by navíc nemusely mít střešní svítilnu s nápisem taxi, podle ministerstva by mohla stačit nálepka, jako je tomu v jiných evropských zemích.

     

    „Moderní aplikace a služby nemůžeme zakazovat, jenom musí všichni dodržovat stejná pravidla. Platí to pro běžnou taxislužbu, tak i třeba pro Uber. Jedni si vybudovali špatnou pověst předraženými cenami a svým chováním a teď se bojí konkurence. Druzí porušují zákon a tvrdí, že jde o spolujízdu, přitom normálně podnikají, ale nemají licenci a pojištěné auto jako taxi," řekl ČTK ministr dopravy Dan Ťok.

     

    „Nahrazení taxametru mobilní aplikací, kterou by mohli kontrolovat státní úředníci online, je model, který Uber používá například v Estonsku," uvedla mluvčí společnosti Miroslava Jozová.  

    Ministerstvo dopravy pracuje na srovnání pravidel pro taxislužby, i kvůli kauze Uber!
     

     

    I v současnosti mají podle ní úředníci šanci zkontrolovat tyto údaje zpětně. Každá jízda je zaznamenaná, každý šofér musí mít daňové identifikační číslo, musí mít živnost. Finanční úřad, když chce zpětně kontrolovat, tak je to docela snadno proveditelné, uvedla mluvčí.

     

    Nevyužívání taxametru ale není jediným rozdílem, který šoféři klasických taxislužeb alternativním aplikacím vytýkají. Vadí jim rovněž to, že šoféři aplikací typu Uber nejezdí označenými auty a nemusí mít zkoušky z místopisu.

     

    V Praze jezdí na 5 000 vozidel taxi, bližší podrobnosti k počtu licencí pražský magistrát nemá. Pro Uber jezdí na 2 000 šoférů, konkurenční Liftago má v Praze na 1 100 řidičů a společnost Taxify počet šoférů neuvedla. Počty šoférů ale nelze jednoduše sčítat, protože někteří řidiči jezdí pro více zprostředkovatelů z řad dispečinků a aplikací.

     

    Maximální cena za taxislužbu stanovenou pražským magistrátem je 28 korun za kilometr, nástupní sazba je 40 korun a dále platí šestikorunová sazba za minutu čekání. Nejznámější z alternativních taxislužeb Uber v rámci své žádanější služby UberPop účtuje cestujícím 25 korun nástupní sazbu a 9,90 korun za kilometr jízdy. Zároveň se ale platí za ujetý čas, za minutu jsou to tři koruny. Tuto sumu ale platí cestující mimo nejvytíženější časy, jakými je například páteční nebo sobotní večer, kdy se částky zvyšují a mohou se pohybovat i ve dvojnásobných hodnotách, uvedla Jozová.

    nely | bleskove.cz

    Komentáře ke článku
    loading...