Pátek 22. června 2018
svátek má Pavla, zítra Zdeňka

    hpl lockers wholesale shower cubicles compact laminate lockers phenolic resin countertops best lockers manufacturer

    NEBEZPEČNÍ ŘIDIČI

    Hádky Chovance s Ťokem kvůli kamioňákům!

    15.07.2016 08:00 / zprávy google+ twitter facebook

    Vzájemné předjíždění kamionů na dálnicích je stále větším nešvarem, navíc velmi nebezpečným. Ministr vnitra Milan Chovanec (ČSSD) jim chce dát v tomto stopku. Ovšem jeho politický protivník ministr Dan Ťok (ANO) to odmítá!

    Kamiony dálnice lupa
    Přejíždění kamionů na dálnici je sporem mezi ministrem dopravy a vnitra! | Archiv

    Podobné změny už dříve navrhovala ODS, ale zatím neprošla. Pouze v některých úsecích to upravuje značka, kterou ale stejně většina šílenců na dálnicích nerespektuje, ohrožují tisíce lidí za sebou a ještě se často stává, že si jeden před druhým dokazují, kdo je na silnici kál.

     

    Tomu chce ministr Chovanec zamezit, jenže podporu u šéfa resortu dopravy nenašel. Přitom právě nesprávné předjíždění často stojí také za někdy i vážnými nehodami. Těch od začátku roku zavinily kamiony 167.

     

    „ Nejčastější chybou jejich řidičů je nedostatek pozornosti při řízení či nedodržování bezpečné vzdálenosti. Potíž ale dělá i nesprávné předjíždění, při němž dovedou na několik minut zablokovat všechny pruhy nebo způsobit nehodu,“ říkají dopravní policisté.  

    Mezi ministerstvem vnitra a dopravy to opět vře. Důvodem je návrh zákona o zákazu předjíždění kamionů na dálnicích!
     

     

    Chovanec nyní zjišťuje, zda by bylo možné uplatnit stejný přístup jako na Slovensku, což by znamenalo absolutní zákaz předjíždění kamionů na dálnicích. „Chceme o tom ještě jednat, je to jedna z cest, jak dálnice trochu zprůjezdnit,“ poznamenal Chovanec.

     

    K Chovancovu nápadu se pozitivně nestaví šéf dopravního resortu Dan Ťok. „Radikální řešení do dopravy úplně nepatří. Už dnes máme značku zákaz předjíždění kamionů a na zhruba třiceti procentech dálnice je osazena. Otázkou by bylo, jestli by plošný zákaz nezvyšoval napětí mezi řidiči kamionů,“ tvrdí Ťok.

     

    Patrně asi nejezdí po dálnicích, protože napětí by se tam často dalo krájet. Ministr dopravy však dává za příklad situaci, kdy řidič kamionu vjede na dálnici, má nějakou poruchu a pojede zhruba šedesát kilometrů v hodině, protože víc mu to nepůjde. Ostatní řidiči ho nebudou moct předjet, i když by mohli jet rychleji.

     

    „Myslím, že bychom vyvolali horší situace než v dnešní době, kdy musíme nějaké minuty čekat, než se dva kamiony předjedou,“ dodal Ťok.

     

    Za pravdu mu pochopitelně dává sdružení dopravců ČESMAD. „Plošný zákaz je řešení, ke kterému sahají politici tehdy, když nedokáží vyřešit prapodstatu, což je nedostatečná dálniční síť,“ upozornil generální tajemník sdružení Vojtěch Hromíř s tím, že myšlenka omezit kamiony při předjíždění se vrací v pravidelných intervalech.

     

    Podle mnoha odborníků je ale stěžování si na nedostatečnou dálniční síť jen výmluva! „Nesmysl! Kdyby i bylo dálnic pětkrát tolik, kamioňáci budou jezdit stále jako šílenci. Někde jezdí i po úzkých silnicích jako dobytkové, a to doslova. Úpravu na dálnicích by to chtělo s tím, že když bude mít kamion poruchu a bude moct jen pomaličku, nebo zastavit, byla by tam výjimka s možností objíždění,“ navrhuje jeden z policistů.

    nely | bleskove.cz

    Komentáře ke článku
    loading...