Pátek 22. června 2018
svátek má Pavla, zítra Zdeňka

    hpl lockers wholesale shower cubicles compact laminate lockers phenolic resin countertops best lockers manufacturer

    NEROVNÝ BOJ O CESTUJÍCÍ

    Snaží se stát vytlačit ze železnice konkurenci?

    18.05.2018 15:00 / zprávy google+ twitter facebook

    Zatímco v běžných společnostech se vláda snaží ušetřit, v Česku to zřejmě neplatí. Místo, aby stát podpořil soukromé dopravce a díky tomu ušetřil miliony korun za provoz státních spojů, hází soukromníkům klacky pod nohy.

    Leo Express lupa
    Hází stát soukromým dopravcům klacky na koleje? | Leo Express

    Někteří soukromí dopravci již podali nabídky na provozování vybraných dálkových železničních linek objednávaných Ministerstvem dopravy České republiky. Ministerstvo ale zatím neoznámilo harmonogram dalších kroků pro výběr dopravce s ohledem na možné personální změny. Přípravu a případná převzatí provozu je přitom potřeba zadat co nejdříve. Jinak hrozí zastavení otevírání železničního trhu, které vede k lepší nabídce služeb pro cestující na dalších linkách v České republice.  

    Stát může uspořit miliony, ale asi nechce
      

    Leo Express podal nabídky na vybrané tratě a čeká na další kroky ze strany ministerstva. Máme unikátní zkušenosti z mezinárodní dopravy a zahraničních trhů v Německu, Slovensku, Polsku a dalších zemích. Například v Německu jsme dokázali zahájit provoz během třech měsíců a nyní tam navyšujeme kapacitu. Věříme, že stát chce zlepšit kvalitu nabízených služeb a umožní provoz novým dopravcům. Již nyní noví dopravci na tratích, kde zahájili provoz, přinesli lepší kvalitu cestování a nárůst počtu cestujících a stejný přínos lze očekávat na všech závazkových trasách v České republice,“ říká Peter Köhler, CEO Leo Express.

     

    Úroveň cestování se po vstupu soukromých dopravců zvýšila a počet cestujících rapidně stoupl. Zatímco od revoluce využívání železnice klesalo (pokles o 15 % osobokilometrů na celém území), po vstupu komerčních dopravců došlo k rapidnímu nárůstu (o 30 % po vstupu na jen jednu trasu).

     

    Současná smlouva mezi Ministerstvem dopravy a Českými drahami na provozování dálkových a mezinárodních spojů končí v prosinci 2019. Pokud už nyní ministerstvo neučiní další kroky směřující k výběru dopravců na jednotlivé linky, nebudou mít noví dopravci dostatek času na přípravu provozu. To znamená jediné, tedy zafixování současného monopolu – bez tlaku na kvalitu i výši kompenzace od státu. Vstup dalších dopravců, kteří podali nabídky, přinese významné zlepšení služeb pro cestující. „U všech podaných nabídek jsme nabídli vyšší kvalitu, než je na daných linkách nyní. Ať už se to týká klimatizace, Wi-Fi či prodeje drobného občerstvení, a to s maximální finanční úsporou pro stát,“ uvádí Emil Sedlařík, tiskový mluvčí Leo Express.

     

    Nejpozději do podzimu tohoto roku ale musí být jednotlivé linky zadány dopravcům, aby bylo možné stihnout zahájení provozu od prosince 2019. Pokud nebude postup schválen, nebude možné tyto linky novým dopravcům zadat. „Věříme, že si Ministerstvo dopravy nenechá ujít tuto historickou příležitost koordinovat dálkové linky více dopravců, jak je tomu běžné například v německých spolkových zemích. Zároveň na konkrétních linkách, které budou zadávány jednotlivě, je možné ušetřit až 20 % ze současných nákladů,“ dodává Emil Sedlařík.

    redakce | bleskove.cz

    Komentáře ke článku
    loading...