Neděle 22. července 2018
svátek má Magdaléna, zítra Libor

    hpl lockers wholesale shower cubicles compact laminate lockers phenolic resin countertops best lockers manufacturer

    FRČÍ RYCHLÉ NÁKUPY

    Přibývá lidí, kteří neradi nakupují

    04.04.2018 14:00 / zprávy google+ twitter facebook

    Každý čtvrtý český zákazník se řídí při nákupech hlavně zvykem - nakupuje „jako obvykle“ a neřeší příliš ceny, nabídku ani značky. Naopak lidí, kteří si přijdou jen pro zboží v akci, je pouze 21 procent. Přibývá ale zejména lidí, které nákupy nebaví.

    Nákupy obchod. lupa
    Lidé mají na nákupy málo času | Pixabay

    Lidí, které nákupy nebaví, je podle průzkumu 14 procent. Podle studie GfK Shopper Typology se čeští zákazníci velice liší v tom, co od nákupu potravin očekávají a jak nakupují - podle toho se pak liší jejich vztah ke značkám, řetězcům a cenám.  

    Akce už tolik netáhnou, lidé nakupují hlavně své oblíbené výrobky
     

    Lidé jsou různí a chtějí různé věci, a to platí i při nákupu potravin a zboží denní potřeby. Obchodníci a výrobci ale nemohou vyjít vstříc každému individuálně, takže je třeba tuto rozmanitost zjednodušit. K tomu slouží typologie zákazníků, která zdůrazní, co je při nákupu hlavní – a takových věcí už není příliš.


    Odlišné nákupní postoje se promítají například do vztahu ke značkám. Nejde jen o to, že různí zákazníci preferují značky tradiční či moderní. Odlišná je i role značky v prodejně. Například pro typ RYCHLE! je rozhodující, aby byly oblíbené značky dobře viditelné a sloužily jako navigace při nákupu – rychlost a snadnost je tu podstatná. Pro KVALITNĚ PRO RODINU je určující velký výběr, značky hrají roli ukazatele kvality a pestrosti sortimentu. Naopak pro HODNĚ A VÝHODNĚ je zásadní vysoká hodnota za nízkou cenu a značkové zboží za akční či sníženou cenu je pro ně významnou motivací k nákupu,“ říká Zdeněk Skála, Research Director Retail & Shopper z GfK.

    mak | bleskove.cz

    Témata: nákupy
    Komentáře ke článku
    loading...