Pátek 22. června 2018
svátek má Pavla, zítra Zdeňka

    hpl lockers wholesale shower cubicles compact laminate lockers phenolic resin countertops best lockers manufacturer

    PRAŽSKÝ OKRUH

    Humplík: Pražský okruh? Šlo by to i bez dotací z EU!

    05.04.2017 11:55 / politika google+ twitter facebook

    Víte, co mají společného Běchovice a dálnice D1, ptá se předseda pražské ODS a zároveň hned na otázku odpovídá, že nic. Chybí mezi nimi totiž dálniční spojení. A vypadá to, že se současnou vládou to tak bude i mnoho let v budoucnu. Řešení přitom podle něj existuje.

    Humplík Filip lupa
    ODS | facebook

    Tím dálničním spojením by mohla být součást Pražského okruhu označovaná jako stavba 511. Měří asi 12,5 km a v případě její existence by ji využívalo každý den přes 80 000 automobilů, autobusů a kamionů. "Nejde ale jen o auta, která by po této části Pražského okruhu mohla jezdit. Jde i o obyvatele okolních částí Prahy. Stavba 511 by přinesla výrazné zlepšení podmínek více než 200 tisíc lidí od části Jižního Města přes Spořilov, Zahradní Město, Hostivař, Dolní Počernice až po drtivou většinu jihovýchodní oblasti Prahy i přilehající části středních Čech," poznamenal Humplík.  

    Podle šéfa pražské ODS Filipa Humplíka je rozumnější investovat miliony do Pražského okruhu než do platů nadbytečných státních úředníků.
     

     

    Na tom, že Pražský okruh je naprosto zásadní stavba pro Prahu i celou Českou republiku, panuje všeobecná shoda. I přes to se ale minulý rok odložila. Důvodů je podle Humplíka celá řada, vinu na sebe hází jeden státní úřad na druhý, vznikají pracovní skupiny, premiér slibuje termíny otevření a tak dále a tak dále. Základní myšlenka všech zúčastněných spočívá v tom, že Česká republika musí splnit jasně dané podmínky, aby mohla získat na stavbu peníze z EU. "Což o to, za normálních podmínek by to byl logický požadavek a evropské dotace do infrastruktury patří k tomu lepšímu, co z EU přichází. Problém ale je, že situace se stavbou 511 rozhodně standardní není a pro občany ČR je lepší začít stavět hned a ,za vlastní´, než stavbu o několik let zpozdit s vidinou potenciálního příspěvku z EU," řekl šéf pražské ODS.

     

    Náklady na stavbu jsou odhadovány na 15 miliard korun. "Na první pohled to vypadá hodně, ale pokud je rozložíte do 4 let, což je přibližná doba stavby, dostáváme se na již mnohem smysluplnější částku a to jsou přibližně 4 miliardy ročně. Pořád se vám to zdá hodně? Tak to ani nechtějte vědět, kolik vláda za dobu svého působení od roku 2014 nabrala státních zaměstnanců," konstatoval občanskodemokratický politik. A hned přidal k dobru konkrétní čísla. "Když srovnáme letošní čísla s rokem 2014, bylo to bezmála 30 000 lidí, kteří všechny daňové poplatníky stojí o 25 miliard ročně navíc. Máte pocit, že vám těch 30 000 státních zaměstnanců zlepšilo nějak výrazně život? Neřekl bych. Zato dostavba Pražského okruhu objektivně zlepší život mnoha tisícům lidí a firem a děti na Spořilově přestanou dýchat zplodiny z kamionů, které dnes musí jezdit po vnitřním okruhu," doplnil Humplík.

     

    Je to podle něj zkrátka o prioritách. "Akceschopná vláda hájící zájmy občanů by 4 miliardy ročně na dostavbu okruhu našla. Ta současná nad tím ani neuvažuje. To není v zájmu Pražanů," dodal Humplík.

    pop | bleskove.cz

    Komentáře ke článku
    loading...