Čtvrtek 26. dubna 2018
svátek má Oto, zítra Jaroslav

    hpl lockers wholesale shower cubicles compact laminate lockers phenolic resin countertops best lockers manufacturer

    ŽELEZNICE

    Bartas: Utužení monopolu na železnici?

    19.07.2016 15:00 / politika google+ twitter facebook

    V týdnu vláda projednávala Návrh právního zajištění spolufinancování regionální železniční dopravy po roce 2019. Návrh prozatím odložila. Pokud ho nakonec schválí a protlačí parlamentem bude to podle Davida Bartase (Svobodní) znamenat úplné uzavření železničního trhu a monopol Českých drah na dlouhé roky dopředu.

    Bartas lupa
    David Bartas varuje před monopolem Českých drah. | Svobodní

    Ve hře je 45 miliard Kč pro kraje na provoz vlaků. "Kraje nacházející se zatím pod vládou ČSSD se až na výjimky k soutěžím nemají. České dráhy tak mají velkou naději, že dostanou tyto peníze na 15 let (jde o financování 2019 - 2034) dopředu ještě před krajskými volbami. Šlo by o stejně skandální krok, jako když úřednická vláda Jana Fischera v roce 2009 schválila financování železnic na 10 let dopředu, aniž by do toho měli možnost promluvit voliči," varuje Bartas.  

    Stát bude neefektivně rozhazovat miliardy a stav naší železniční dopravy zůstane 30 let za vyspělými státy, říká David Bartas (Svobodní).
     

     

    Nespokojenost s návrhem Bartas neskrývá. "Jako politik usilující o mandát do krajských voleb s vizí prosazovat tržní řešení problémů bych měl smůlu. Stejně tak všichni občané, kteří chtějí větší kvalitu za nižší cenu a samozřejmě všichni soukromí dopravci. Hospodářská komora uvádí, že uvedené řešení by znamenalo nulové inovace, horší služby a vyšší nároky na krajské rozpočty i státní rozpočet, dlouhodobou finanční zátěž. To ale vlády socialistů nikdy neodradilo," poznamenal Bartas.

     

    Čím více peněz neefektivně projde přes státní podniky, tím více moci socialisté mají, tvrdí politik. "Hejtman Hašek (ČSSD) šel ještě dál a Jihomoravský kraj si pod jeho vedením dokonce koupil vlastní vlakové soupravy. Podnikání v rukou státu či kraje je socialistickým ideálem. Jako pravicově smýšlející občané nesmíme dopustit, aby podobná politika pokračovala. Prosaďme změnu! Méně státního, více soukromého. Menší zátěž rozpočtu a více inovací," nabádá Bartas.

     

    Pokud se podle něj schválí návrh ležící ve vládě, doplatí na něj úplně všichni. "Stát bude neefektivně rozhazovat miliardy a stav naší železniční dopravy zůstane 30 let za vyspělými státy," dodal Bartas.

    pop | bleskove.cz

    Komentáře ke článku
    loading...