Sobota 16. prosince 2017
svátek má Albína, zítra Daniel
    ČESKÝ SLAVÍK MÁ PRŮŠVIH

Tvrdá kritika za neférové sčítání hlasů!

28.11.2017 12:00 / celebrity google+ twitter facebook

Kapela Kabát vrátí Slavíka, kterého získala v anketě Český Slavík jako nejlepší kapela roku. Vede ji k tomu velmi divné počítaní hlasů v kategorii zpěvák, se kterým mnozí nesouhlasí. Ze stejného důvodu chce anketu Český slavík opustit i hlavní sponzor.

Kabát. lupa
    Kabát chce vrátit letošního Slavíka. | Showpix

Kapele Ortel byly při sčítání hlasů v rámci ankety Český slavík odebrány hlasy, což pobouřilo veřejnost i oceněné hudebníky. "Jsme přinejmenším překvapeni, a neměli jsme sebemenší indicii, že by mohl existovat podobný problém. S nepředstíranou radostí jsme v sobotu večer převzali ceny za první místo v kategorii SKUPINA ROKU, a teď se nemůžeme zbavit dojmu, že jsme se stali součástí hry, kterou nechceme hrát," uvádí ve svém prohlášení kapela Kabát.

Český slavík čelí kritickým útokům řadu let. Tentokrát mu jde nejen o pověst a prestiž.

Pořádající agentura má velký problém a měla by se k celé kauze vyjádřit. "Pokud dnes do devatenácti hodin nedostaneme přijatelné vyjádření  od pořádající agentury českého Slavíka Musica Bohemica, před naším koncertem v O2 aréně, Slavíky vrátíme. Nebudeme součástí manipulace. Nechceme hrát tuhle nefér hru. Není to ovšem nic proti poslaných hlasům od našich fanoušků. Těch si samozřejmě moc vážíme,“ řekl pro Blesk.cz frontman Pepa Vojtek.

V kauze jde o zvláštní přístup ke kapele Ortel. "Někteří fanoušci kontroverzní skupiny Ortel porušili pravidla ankety Český slavík," tvrdí organizátoři Českého slavíka. "Při analýze hlasování jsme dospěli k závěru, že kapela a její lídr Tomáš Ortel dostali podporu nad rámec pravidel fair play. Pořadatel se proto rozhodl započíst skupině i zpěvákovi stejný počet bodů, který získali v loňském roce, kdy podobné porušení pravidel nezjistil," vysvětlili pracovníci agentury Musica Bohemica, která je vyhlašovatelem a organizátorem ankety.

Generální partner Českého slavíka, Karlovarské minerální vody, se distancuje od postupu pořadatelské agentury Musica Bohemica při vyhodnocení výsledků skupiny Ortel. Považuje ho za netransparentní. „Jestliže organizátor současnou situaci nevyjasní, budeme nuceni přezkoumat naše smluvní vztahy a zvážit i možnost našeho odchodu od partnerství ankety Český slavík,“ sdělil generální ředitel KMV Alessandro Pasquale.

redakce | bleskove.cz