Středa 25. dubna 2018
svátek má Marek, zítra Oto

    hpl lockers wholesale shower cubicles compact laminate lockers phenolic resin countertops best lockers manufacturer

    PENÍZE NA SILNICE NEBO DO ŠKOL?

    Staví se desítky kilometrů nových silnic

    14.12.2017 17:00 / auto google+ twitter facebook

    Vláda řeší priority a rozděluje peníze. Během posledních čtyř let se podařilo zprovoznit 180 kilometrů dálnic a silnic prvních tříd. Motoristé si stěžují, že je to málo! Novely zákona by měly nové výstavbě pomoct a omezit působení aktivistů.

    Silnice cesta lupa
    Nová legislativa uvolní stavbám ruce a zacpe pusu aktivistům | Pixabay

    Řidičům začalo v posledních letech sloužit 96 kilometrů nových dálnic a 86 kilometrů silnic prvních tříd. Práce na nových stavbách jsou v plném proudu, aktuálně se staví dalších 123 kilometrů nových silnic. Ministr dopravy Dan Ťok už zahájil dostavbu dálnice D6 nebo obchvat Slaného na silnici I/16. 

    Stavba silnic se dá snadno zablokovat, průtahy často způsobují ekologové
      

    „Výstavbu klíčových dálnic a silnic jsme v posledních letech oproti dřívějšku rozhýbali, i přesto, že nás stále brzdí velmi složitý systém povolování. Zablokovat stavbu je pro její odpůrce bohužel poměrně jednoduché, zatímco prosadit veřejný zájem je v některých případech téměř nemožné,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.

     

    Přesto ministerstvo za uplynulé čtyři roky dokončilo 96 kilometrů dálnic, z čehož 33 kilometrů jsou zcela nové úseky. Dalších 63 kilometrů je modernizovaná D1, která je de facto stavbou kompletně nové dálnice za provozu. Ve výstavbě je aktuálně 75 kilometrů dálnic a 48 kilometrů silnic prvních tříd. 

     

    „Další dálniční stavby získají povolení v následujících měsících a budou zahájeny v příští stavební sezóně. Do čtyř let budou nové dálniční úseky postaveny a motoristé se po letech konečně dočkají viditelného rozšíření dálniční sítě,“ doplnil Dan Ťok.

     

    Na stavbu a opravy silnic jsou potřeba miliony korun. Vláda musí pečlivě zvážit, zda chce investovat do dopravy, nebo třeba do školství. Pro lepší výstavbu se také plánují legislativní změny. Cílem je zamezit účelovému blokování staveb a urychlit povolovací procesy. 

     

    Potřebujeme takzvanou předběžnou držbu v podobě, abychom mohli stavět ještě před tím, než skončí spory o vyvlastnění. Chceme tedy vyloučit odkladný účinek odvolání proti rozhodnutí o vyvlastnění. Odvolání by samozřejmě bylo možné. Řešila by se v něm například výše odškodnění, ale neblokovalo by již samotnou stavbu,“ vysvětlil Ťok. Zástupci politických stran budou dále řešit, zda do novely zahrnout i další nástroje ke zjednodušení procesu vyvlastnění pozemků nacházejících se v trase dálnice či jiné klíčové stavby.

     

    Podle Ťoka se musí také změnit způsob určení výše finančních náhrad za věcná břemena, čímž se dosáhne snazšího projednání s majiteli při adekvátní náhradě. Dále by se měly zajistit vstupy na pozemky kvůli měření a provádění průzkumných prací. Podle návrhu by investor mohl na pozemky vstupovat kdykoliv. Vlastníkovi by stát takové zasahování do soukromí kompenzoval finančně.

    redakce | bleskove.cz

    Komentáře ke článku
    loading...