Pondělí 20. listopadu 2017
svátek má Nikola, zítra Albert
    NESPLŇUJÍ NORMY

    ŠOK! Nové diesely se emisní normě ani nepřibližují. Nejhůře dopadla tato auta!

    02.08.2017 10:58 / auto google+ twitter facebook

    Tak tomu se říká šok v automobilovém průmyslu! Většina nových dieselových aut v Německu ve skutečném provozu nesplňuje emisní normy. Ze 75 vozů, která nechala testovat nevládní organizace Deutsche Umwelthilfe, je dodržely jen čtyři.

    Audi A8 lupa
    Nejhůře dopadla třeba i Audi A8 L 4.2 TDI! | Audi

    Například nová Audi A8 limity překračuje dokonce 18krát! O výsledcích testů informoval deník Bild s tím, že o budoucnosti dieselových aut a cestách ke snížení jejich emisí budou jednat zástupci německé vlády a automobilového průmyslu.

     

    „Nejhůře v testech dopadlo Audi A8 L 4.2 TDI, které produkovalo 1 422 miligramů oxidů dusíku na kilometr a normu Euro 6, která počítá s emisemi maximálně 80 miligramů na kilometr, tak překročilo téměř osmnáctkrát,” uvedla zpráva.

     

    Model Volvo S90 4D, který byl na trh uveden teprve ve druhé polovině roku 2016, překročil limit 13,5krát.

     

    Mezi největší znečišťovatele patřily dále modely Fiat 500X 2.0, Renault Capture 1.5 dCi, Landrover Discovery Sport HSE TD4 nebo Mercedes B 180 d. 

    Některé nově vyrobené vozy překračují mnohonásobně emisní limity!
     

     


    „Seznam ukazuje, že hraniční hodnoty dramaticky překračují i nové modely. To není možné přijmout,” uvedl Axel Friedrich, který testy prováděl s tím, že v provozu při aktuálním testu dokázaly požadované hodnoty dodržet jen modely Audi A5 2.0 TDI, Mercedes E 200d s novým motorem OM-654, Audi Q3 2.0 TDI quattro a VW Sharan 2.0 TDI.

     

    O budoucnosti naftových aut se v Německu v posledních týdnech diskutuje stále intenzivněji. Pětice německých automobilek Volkswagen, Audi, Porsche, BMW a Daimler se měla v minulosti tajně domlouvat o nákladech, dodavatelích a technologiích, včetně systému kontroly emisí u dieselových motorů – což mohlo stát u zrodu emisní aféry.

     

    Německý automobilový koncern Daimler AG měl podle nedávno zveřejněných informací mezi lety 2008 až 2016 v Evropě a USA prodávat vozy vypouštějící nadměrné emise oxidů dusíku, ačkoliv prošly příslušným měřením.

     

    Podvádění automobilek při měření emisí u dieselových modelů přišlo poprvé na přetřes u Volkswagenu. Emisní aféra této automobilky vypukla v září 2015, kdy ji z tohoto prohřešku obvinila americká Agentura pro životní prostředí. 

     

    Skandál se velice rychle rozšířil do Evropy i Asie. Ukázalo se, že se týkal vedle mateřské značky Volkswagen i modelů Audi, Porsche nebo Škoda. Později měly kvůli emisím problémy i koncerny Fiat Chrysler nebo Renault.

    nely | bleskove.cz

    Komentáře ke článku
    loading...