Pátek 22. září 2017
svátek má Darina, zítra Berta
    ZASE NOVÝ MODEL

    Škodovka chystá “malého Kodiaqa”. Oproti VW je to ale pořád “navoněná bída”!

    03.05.2017 09:55 / auto google+ twitter facebook

    Zatímco Volkswagen má svá SUV auta Tiguana a Touarega, Škoda má teď po Yetim Kodiaqa. Teď chystá novinku s názvem Karoq. Jenomže podle řidičů i mnohých odborníků je to oproti “fauwe” stále jen navoněná bída.

    Karoq lupa
    Zatím maskovaná Škoda Karoq bude představena už za pár týdnů` | Škoda Auto

    Každý, kdo se projel v Kodiaqu a mohl srovnat s Tiguanem nebo Touaregem, musí uznat, že “za ty prachy” by si škodovku nikdy nekoupil. Koupit si nabušeného Kodiaqa vyjde zhruba na milion až milion sto tisíc. Kdežto spoustu věcí má VW Tiguan nebo Touareg v základu a s příplatkem pak špičkové věci. Nemluvě o zpracování, kvalitě a výdrži.

     

    Nyní se ale i tak Škoda rozhodla, že i přesto, že na Kodiaqa se čeká skoro třičtvrtě roku, začne vyrábět Karoq. Boleslavská automobilka tak nenavazuje na model Yeti, jak se očekávalo, místo toho přichází se svébytným novým modelem, který bude mít svou premiéru 18. května ve Stockholmu.

     

    Na trhu by se měl objevit v druhé polovině letošního roku.Velkou novinkou aktuálně představovaného panelu je digitální přístrojový panel, který Škoda prezentuje vůbec poprvé. To, co měla třeba Audi už před deseti lety.   

    Škodovka představí v květnu nový model Karoq, který má být menším sourozencem Kodiaqa!
     

     

    Veřejnost původně očekávala, že tato vymoženost, která řidiči umožňuje nastavit si rozložení ukazatelů na přístrojovém štítu, se objeví v premiéře ve Škodě Superb. Škodovka je bohužel zatím stále pozadu, ale s cenami je v popředí.

     

    Karoq je oproti Yetimu mírně větší, do zavazadlového prostoru se mu vejdou zavazadla o objemu 521 litrů, při sklopených zadních sedadlech dokonce 1 810 litrů. Karoserie má mnohé společné s Kodiaqem a pokračuje tak v nově nastavené linii dynamického designu, k němuž se mladoboleslavská automobilka v posledních letech přiklání.

     

    Zákazníci budou moci volit mezi pěti jak zážehovými, tak vznětovými pohonnými agregáty, a to o výkonu od 85 kW až po 140 kW. Jeden z nových motorů, 1,5 TSI, je například vybaven systémem Active Cylinder Management Technology, který umožňuje v určitých provozních režimech odpojovat dva válce a významně tak šetřit palivo. V nabídce bude rovněž pohon všech čtyř kol.

     

    Škoda Karoq, která bude v rámci modelové palety značky představovat vrchol na poli infotainmentu (v nabídce je opět i LTE modul zajišťující nejrychlejší možné připojení vozu k internetu nebo již zmíněný digitální panel o rozměrech více než 9 palců) i asistenčních systémů, se bude vyrábět ve východočeských Kvasinách stejně jako Kodiaq.

     

    „Musím říct, že bych si za ty peníze Kodiaq nekoupil. Je to opravdu zoufalství, oproti VW nebo Audi. Stačí se podívat na plasty, zpracování, kvalitu materiálu. To je opravdu markantní rozdíl. A cena je vlastně naprosto srovnatelná. A co se cen v servisu týče, jsou někdy u škodovky i vyšší než u jiných značek. Nevím, proč chce Škoda dohnat VW, když se jí to stejně nepodaří,” podotkl znalec automobilů, který se jimi zabývá přes 30 let.

     

    A jak že se to má s tím jménem nového škodováckého modelu? Indiánský kmen Aleuťanů z ostrova Kodiak na jihu Aljašky má pro auto označení „kaa'raq", šíp označují „ruq". Zde vzniklo jméno nového modelu automobilky s okřídleným šípem ve znaku.

     

    Kolik přesně bude Karoq stát, zatím není jasné. Jasné je však to, že stále bude minimálně stejně drahé, jako “konkurenční” VW v podobném stylu. 

     

    redakce | bleskove.cz

    Témata: auto, Kodiaq, Škoda VW, Karoq, Škoda
    Komentáře ke článku
    loading...