Středa 15. srpna 2018
svátek má Hana, zítra Jáchym

    commercial phenolic lockers shower cubicles compact laminate lockers phenolic resin countertops best lockers manufacturer toilet partitions See more top rated sleeping bags reviews: listoutdoor.com

    MODERNÍ TECHNOLOGIE

    Pneumatiky budou mít senzory a reagovat nejen na stav vozovky

    26.02.2018 19:00 / auto google+ twitter facebook

    Moderní pneumatiky budou umět informovat řidiče o svém stavu, o stavu vozovky a mnohem více budou ovlivňovat plynulost jízdy a spotřebu benzinu.

    Pneu lupa
    Staré pneumatiky brzy dojezdí | Archiv

    Chytré technologie se nezadržitelně stávají součástí našeho každodenního života. Stále chytřejší jsou také auta samotná a pneumatiky. „Technologie se neustále mění. Platí to samozřejmě i pro segment pneumatik, podvozků a povrchů vozovek. Mění se i očekávání spotřebitelů, zákony a normy. Tlak na změny působí zájem lidí o energetickou úspornost, udržitelný rozvoj, šetrnost k životnímu prostředí a automatizované řízení," cituje spotřebitelský magazín dTest Friedricha Eppela, vedoucího oddělení technologií, testování a bezpečnosti ÖAMTC.  

    Firmy se předbíhají v inovacích
     

    Přibývá společností, které připravují pneumatiky, jež by výrazně přispěly ke snížení spotřeby paliva, redukci emisí, a tím pádem se podílely na snižování negativních dopadů na životní prostředí. Jednou z možností je design zacílený na co nejradikálnější snížení valivého odporu. "Zjednodušeně řečeno, čím větší odpor činí silnice pneumatice, tím větší sílu musí vůz překonat a potažmo spálit více pohonných hmot," vysvětluje dTest. "Pneumatiky navržené na základě této technologie vypadají poněkud komicky – vůz s nimi vypadá trochu jako koňský povoz. Pneumatiky mají v porovnání s běžnými mnohem větší průměr – jsou tedy vyšší – a o poznání menší šířku. Tlak uvnitř pneu ologic je vyšší než u standardních gum," popisuje.

     

    Dalším vynálezem jsou pneumatiky s označením RFT – run flat tyres neboli pneumatiky, které umožňují jezdit i s defektem. Další firmy přicházejí s moderním senzorem uvnitř pneumatik. Ten sbírá data o jejich stavu a případné potřebě údržby nebo opravy. Čipy shromažďují data o statickém zatížení, opotřebování, teplotě i tlaku za každé situace, tedy i v případě, že se vůz nepohybuje. "Do budoucna by vám měla být aplikace schopná sdělit i to, kolik kilometrů mají pneumatiky ještě před sebou," uvádí odborníci.  

     

    redakce | bleskove.cz

    Témata: Pneumatiky
    Komentáře ke článku
    loading...