Středa 23. května 2018
svátek má Vladimír, zítra Jana

    hpl lockers wholesale shower cubicles compact laminate lockers phenolic resin countertops best lockers manufacturer

    MODERNÍ TECHNOLOGIE

    Pneumatiky budou mít senzory a reagovat nejen na stav vozovky

    26.02.2018 19:00 / auto google+ twitter facebook

    Moderní pneumatiky budou umět informovat řidiče o svém stavu, o stavu vozovky a mnohem více budou ovlivňovat plynulost jízdy a spotřebu benzinu.

    Pneu lupa
    Staré pneumatiky brzy dojezdí | Archiv

    Chytré technologie se nezadržitelně stávají součástí našeho každodenního života. Stále chytřejší jsou také auta samotná a pneumatiky. „Technologie se neustále mění. Platí to samozřejmě i pro segment pneumatik, podvozků a povrchů vozovek. Mění se i očekávání spotřebitelů, zákony a normy. Tlak na změny působí zájem lidí o energetickou úspornost, udržitelný rozvoj, šetrnost k životnímu prostředí a automatizované řízení," cituje spotřebitelský magazín dTest Friedricha Eppela, vedoucího oddělení technologií, testování a bezpečnosti ÖAMTC.  

    Firmy se předbíhají v inovacích
     

    Přibývá společností, které připravují pneumatiky, jež by výrazně přispěly ke snížení spotřeby paliva, redukci emisí, a tím pádem se podílely na snižování negativních dopadů na životní prostředí. Jednou z možností je design zacílený na co nejradikálnější snížení valivého odporu. "Zjednodušeně řečeno, čím větší odpor činí silnice pneumatice, tím větší sílu musí vůz překonat a potažmo spálit více pohonných hmot," vysvětluje dTest. "Pneumatiky navržené na základě této technologie vypadají poněkud komicky – vůz s nimi vypadá trochu jako koňský povoz. Pneumatiky mají v porovnání s běžnými mnohem větší průměr – jsou tedy vyšší – a o poznání menší šířku. Tlak uvnitř pneu ologic je vyšší než u standardních gum," popisuje.

     

    Dalším vynálezem jsou pneumatiky s označením RFT – run flat tyres neboli pneumatiky, které umožňují jezdit i s defektem. Další firmy přicházejí s moderním senzorem uvnitř pneumatik. Ten sbírá data o jejich stavu a případné potřebě údržby nebo opravy. Čipy shromažďují data o statickém zatížení, opotřebování, teplotě i tlaku za každé situace, tedy i v případě, že se vůz nepohybuje. "Do budoucna by vám měla být aplikace schopná sdělit i to, kolik kilometrů mají pneumatiky ještě před sebou," uvádí odborníci.  

     

    redakce | bleskove.cz

    Témata: Pneumatiky
    Komentáře ke článku
    loading...