Středa 23. května 2018
svátek má Vladimír, zítra Jana

    hpl lockers wholesale shower cubicles compact laminate lockers phenolic resin countertops best lockers manufacturer

    LIKVIDACE DOPRAVCŮ?

    Pravidla pro silniční dopravce jdou na ruku západu. ČR má poslední možnost to ovlivnit

    17.02.2018 15:00 / auto google+ twitter facebook

    Majitelé dopravních firem s napětím čekají, jak dopadnou vyjednávání o revizi evropské směrnice o vysílání pracovníků, kterou západní část Evropské unie pojala jako ochranu svých vnitřních trhů. Česká republika má poslední šanci ovlivnit rozhodnutí, zdali se nová pravidla budou vztahovat i na sektor dopravy. Pokud doprava ve směrnici zůstane, byrokratické a mzdové podmínky české dopravce zlikvidují.

    Mýto silnice lupa
    Další diktát Evropské unie | Archiv

    Likvidace hrozí českým dopravcům. „Musíme spojit síly a hájit české zájmy společně v Radě EU i v Evropském parlamentu,“ shodují se ministr dopravy Dan Ťok a europoslankyně Martina Dlabajová, která se jako stínová zpravodajka frakce ALDE účastní třístranného jednání mezi Komisí, Radou a Evropským parlamentem.  

    Nesmíme se podřídit diktátu
     

    „Je třeba ukončit dlouhé spory o sociálním dumpingu či protekcionistické politice, které rozdělují EU na dva tábory, Česká republika bude nadále vystupovat konstruktivně a snažit se o dialog se západními státy k nalezení kompromisu přijatelného pro všechny, “ dodává ministr Ťok.

     

    Pokud se v dalších týdnech nepodaří snahu západní Evropy zastavit, negativně to ovlivní konkurenceschopnost českých firem na evropském trhu. Případ českého řidiče, který si v Německu vymohl doplacení mzdy na tamější úroveň, může být precedentem pro další žaloby. „Skladba mzdy v České republice je přitom vícesložková, což v Německu nebylo vůbec zohledněno,“ upozorňuje na nesrovnatelné podmínky Dlabajová. Hromadné žaloby či tlak odborů mohou mít podle jejích slov nakonec dopad i na velké průmyslové podniky, které si dopravu do zahraničí objednávají. Zasažena tak může být celá česká ekonomika.

     

    Při loňské preventivní kontrolní akci Ministerstva práce a sociálních věcí a Ministerstva dopravy na hraničních přechodech Rozvadov a Hatě bylo zjištěno, že zatímco řidiči z nových členských států EU mají většinou k dispozici pracovní smlouvy v několika evropských jazycích, řidiči ze západních států o povinnostech při vysílání často nemají ani základní informace.

     

    Europoslankyně Martina Dlabajová, členka Výboru pro zaměstnanost a sociální věci a Výboru pro dopravu, připravila několik konkrétních pozměňovacích návrhů na vyjmutí dopravy z působnosti směrnice o vysílání pracovníků. Minulý týden v Bruselu završila již šestou sérii náročných vyjednávání v trialogu, jejíž výsledky značně znepokojily české dopravce. „Znění textu se za celé dva roky vyjednávání výrazně přiblížilo potřebám západoevropských zemí, zejména Francie. Na jejich straně není žádná vůle k tomu, aby se pro odvětví dopravy přijala zvláštní úprava. Tím by došlo k jejímu vynětí ze směrnice, jejíž pravidla jsou původně nastavena pro stavební sektor,“ říká europoslankyně Dlabajová. Jak dodává, těmto zemím jde jen o ochranu vlastního trhu před levnou konkurencí ze střední a východní Evropy.

    mak | bleskove.cz

    Komentáře ke článku
    loading...